Planowana umowa może mieć wartość do 233 mln dolarów i obejmować standardowe usługi wsparcia eksploatacji obejmujące: przeglądy silników, dostawy części zamiennych, naprawy uszkodzonych komponentów, a także pomoc szkolno-logistyczną. Wskazane jednostki napędowe są wykorzystywane przez najnowsze egzemplarze samolotów F-16C/D greckim lotnictwie – Block 52+ i Block 52+ Advanced (90 maszyn dostarczonych w latach 2002-2010). Obecnie większość z nich przechodzi modernizację do standardu F-16V, co ma umożliwić dalszą wieloletnią eksploatację wspólnie z najnowszymi nabytkami Polemikí Aeroporía – Dassault Rafale i, planowanymi do zamówienia, Lockheed Martin F-35A.

Grecja jest na razie jedynym europejskim państwem, które zdecydowało się na modernizację swoich F-16C/D do najnowszego standardu oferowanego przez producenta. Formalna umowa pomiędzy Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych (pośredniczącym w programie zgodnie z procedurami programu Foreign Military Sales) i korporacją Lockheed Martin została podpisana 20 grudnia 2018 r. Ma ona wartość 997 mln dolarów. Prace obejmą maszyny późnych serii produkcyjnych (Block 50/52/52+/52+ Advanced), które dostarczono w latach 1997-2010. Pierwszy zmodernizowany F-16V został oblatany w Grecji w styczniu 2021 r., kontrakt łącznie obejmuje 84 maszyny.