Umowę, o wartości do 365 mln dolarów, podpisano z firmą AAR Government Services Inc. i ma obowiązywać do grudnia 2032 r. Co ważne, powyższy podmiot stoi na czele międzynarodowego konsorcjum, w skład którego wchodzą również, należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej, Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 z Bydgoszczy. W momencie podpisania kontraktu Departament Obrony uruchomił pierwszą transzę finansowania, w wysokości 766 000 dol.
Według dostępnych informacji, w Bydgoszczy mają być realizowane prace związane z serwisem i obsługami samolotów F-16C/D stacjonującymi na terenie Europy. Obecnie US Air Force utrzymuje na Starym Kontynencie trzy dywzijony maszyn tego typu, które bazują w Aviano we Włoszech (dwa) i w Spangdahlem w Republice Federalnej Niemiec (jeden). Dodatkowo umowa ma obejmować prowadzenie modernizacji samolotów w ramach programu SLEP (Service Life Extension Program). Obok Bydgoszczy prace mają być realizowane w Droogdokkeneilan w Niderlandach (Daedalus Aviation Group) i Clearfield w Stanach Zjednoczonych.
Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 systematycznie budują swoje kompetencje w zakresie serwisowania samolotów produkcji korporacji Lockheed Martin. W ramach zobowiązań offsetowych, związanych z zakupem F-16C/D Jastrząb, zbudowano halę do zdejmowania powłok lakierniczych metodą PMB (Plastic Media Blasting), a także uzyskano kompetencje do serwisowania 60 komponentów maszyn tego typu. Malarnia umożliwia nakładanie nowych powłok malarskich, z wykorzystaniem technologii Have Glass II, która ogranicza skuteczną powierzchnię odbicia radiolokacyjnego. W bieżącym roku przeprowadzono także pierwszą obsługę okresową samolotu F-16C Jastrząb po 400 godzinach spędzonych w powietrzu.
Sukces międzynarodowego konsorcjum wpisuje się wieloletnią strategię rozwoju Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2, która obejmuje wykorzystanie uzyskanych kompetencji w zakresie obsług samolotów F-16 i C-130 także w pracach na rzecz kontrahentów zagranicznych.