Pożegnanie zorganizowano w bazie RAAF Williamtown, która znajduje się w południowo-wschodnim stanie Nowa Południowa Walia. Wzięli w nim udział m.in. sekretarz obrony Australii Peter Dutton i dowódca RAAF Air Marshal Mel Hupfeld. W powietrzu i na ziemi zaprezentowały się F/A-18A z 75. dywizjonu z bazy RAAF Tindal położonej na Terytorium Północnym. Jest to ostatni australijski dywizjon używający „klasyczne" Hornety. W 2022 r. ma przezbroić się w samoloty 5. Generacji Lockheed Martin F-35A Lightning II.
Australia złożyła zamówienie na 72 F-35A. RAAF planuje wyposażyć w nowe myśliwce trzy dywizjony liniowe (3., 75. i 77.) oraz jeden dywizjon szkolny (2. OCU). W lutym 2018 r. przezbrajanie na F-35A rozpoczął, bazujący w Williamtown, 3. dywizjon, który wcześniej użytkował Hornety. Początkowo osiem F-35A przeznaczonych dla tego dywizjonu wykorzystywanych było przez oddział wydzielony PTC dywizjonu szkolnego 2. OCU. Oddział PTC prowadził szkolenie na F-35A dla personelu RAAF w bazie Luke AFB w Arizonie.
Stacjonujący w Williamtown dywizjon 2. OCU w 2019 r. zakończył loty szkoleniowe na F/A-18B Hornet. W czerwcu 2020 r. rozpoczął szkolenia prowadzone od podstaw dla australijskich pilotów F-35A. W grudniu 2020 r. drugi dywizjon liniowy z Williamtown – 77. – zakończył użytkownie Hornetów rozpoczynając proces konwersji na F-35A. 20 listopada br. do Williamtown przyleciały ze Stanów Zjednoczonych trzy najnowsze egzemplarze F-35A. Trafiły do 77. dywizjonu. Zwiększyły one pulę posiadanych już przez Australię F-35A do 44 egzemplarzy.
Formacja F/A-18C z 75. dywizjonu przelatuje po raz ostatni nad swoją bazą macierzystą RAAF Tindal, 30 listopada 2021 r.
Przez 37 lat użytkowania operacyjnego samoloty F/A-18A/B Hornet wylatały w barwach RAAF ok. 408 tys. godzin. W 1981 r. Australia zakupiła 75 Hornetów ‒ 57 jednomiejscowych F/A-18A i 18 dwumiejscowych F/A-18B. Zostały one dostarczone przez producenta – firmę McDonnell Douglas – w latach 1984-1990. Hornety zastąpiły w linii francuskie myśliwce Dassault Mirage III. 29 sierpnia 1986 r. pierwsze dwa F/A-18A odebrał 3. dywizjon. Każdy z trzech dywizjonów liniowych otrzymał po 16 Hornetów, z których 12 utrzymywano w stałej gotowości bojowej. Na przełomie lat 80. i 90. utracono w wypadkach cztery maszyny tego typu.