We wspólnym komunikacie HSW oraz PIT-Radwar, jako organy właścicielskie, informują, że podjęły decyzję o zbyciu udziałów Autosanu.
– Celem takiego działania jest zwiększenie szans spółki na rozwój potencjału i wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki pozyskaniu inwestora – czytamy w komunikacie.
Trudna restytucja
Obydwie właścicielskie firmy, które wiosną 2016 r. w obecności ówczesnej premier Beaty Szydło uroczyście przejmowały upadający zakład, w kolejnych latach wspierały finansowo proces odtwarzania potencjału produkcyjnego i podnoszenia Autosanu z zapaści. Spektakularnego sukcesu nie udało się uzyskać. Zakład odżył i uruchomił nawet produkcję elektrycznych autobusów ale na motoryzacyjnym rynku nie zdobył pozycji istotnego gracza.
Czytaj także: Autosany SanCity już w Wojsku Polskim
Nie powiodła się też większość tworzonych na wyrost planów lokowania w sanockiej spółce zamówień wojskowych. Sanok nie był w wstanie zaproponować montażu lekkich samochodów terenowych, które obiecywali politycy. Nie potrafił również uruchomić kooperacyjnej produkcji komponentów potrzebnych do budowy militarnego sprzętu w innych fabrykach PGZ.