Raport dotyczy dziewięciu lat podatkowych (2011-2019; wszystkie daty w raporcie, a tym samym w tekście, odnoszą się do lat podatkowych, a nie kalendarzowych). Pod uwagę wzięto 46 typów załogowych statków powietrznych. Wnioski płynące z raportu bynajmniej nie są optymistyczne.
Twin Huey, Aries II oraz Mercury
Jedynym typem maszyny, którego piloci zrealizowali wszystkie przewidziane zadania w każdym kontrolowanym roku (w każdym z dziewięciu wziętych pod uwagę lat zrealizowano wszystkie zadania), był śmigłowiec Bell UH-1N Twin Huey, używany przez Siły Powietrzne (US Air Force).
Czytaj także: Niska gotowość operacyjna największą bolączką US Air Force
Utrzymanie doskonałego wyniku dla floty tych niemłodych maszyn jest szczególnie ważne dla bezpieczeństwa Stanów Zjednoczonych, bowiem wiropłaty te są używane do patrolowania rejonów rozlokowania silosów międzykontynentalnych pocisków balistycznych Minuteman III, będących elementem amerykańskiej triady nuklearnej. Pełnią też funkcje łącznikowe i transportowe (m.in. przewóz VIP).
UH-1N Iroquois. Fot./US Air Force.