Błyskawice lądują na podwoziach z Podkarpacia

32 supermyśliwce F-35A Lightning II, zamówione na początku tego roku za 4,6 mld dol., wyposażone będą w podwozia, których główne komponenty produkuje w Krośnie i podrzeszowskiej Tajęcinie Goodrich Aerospace Poland.

Publikacja: 21.10.2020 15:54

Norweski F-35A skraca dobieg po lądowaniu w bazie Keflavik za pomocą spadochronu hamującego. Fot. Mi

Norweski F-35A skraca dobieg po lądowaniu w bazie Keflavik za pomocą spadochronu hamującego. Fot. Ministerstwo Obrony Norwegii/Sigurd Tonning Olson.

Foto: Norweski F-35A skraca dobieg po lądowaniu w bazie Keflavik za pomocą spadochronu hamującego. Fot. Ministerstwo Obrony Norwegii/Sigurd Tonning Olson.

Polska kupiła w Waszyngtonie najnowszy obecnie na świecie bojowy samolot 5. generacji w ramach rządowej procedury Foreign Military Sales praktycznie bez offsetu. Zakupu dokonano, kiedy produkcja superbroni była już rozkooperowana. Głównie między głównego wykonawcę Lockheed Martin i zakłady zlokalizowane w różnych krajach sojuszniczych Ameryki.

Pandemia osłabia Dolinę Lotniczą

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem