Aktualizacja: 24.11.2024 20:13 Publikacja: 19.10.2020 15:45
Samolot patrolowy L 410UVP E-20 po przylocie do Gdańska. Fot./JB Investments/Magdalena Karska.
Foto: Samolot patrolowy L 410UVP E-20 po przylocie do Gdańska. Fot./JB Investments/Magdalena Karska.
Obie maszyny przyleciały do Gdańska jeszcze z czeskimi znakami rejestracyjnymi. Ich zakup pochłonął 109,8 mln zł brutto i w 90 proc. sfinansował go Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego Unii Europejskiej. Dostawcą samolotów jest konsorcjum JB Investments i Aero Club. Maszyny wyposażono m.in. w: stacje radiolokacyjne obserwacji powierzchni morza, optoelektroniczny system obserwacji dalekiego zasięgu, modem systemu łączności satelitarnej, system AIS, wyposażenie ratownicze.
Dołączą do pojedynczego samolotu PZL-Mielec M-28 Skytruck. Obok zadań związanych z ochroną granic kraju, będą także uczestniczyć w operacjach zabezpieczenia granicy zewnętrznej Unii Europejskiej. W ostatnich latach Straż Graniczna kierowała do tych zadań Skytrucka, a także śmigłowiec W-3AM Anakonda.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, zatwierdził umowę ramową na dostawy nowych pojazdów dla Wojska Polskiego.
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, poinformował, że Rada Modernizacji Technicznej zatwierdziła projekt cięższego niż bwp Borsuk wozu.
MON zamawia w HSW ponad tysiąc nowych bojowych wozów piechoty Borsuk. Skonstruowane w kraju, uzbrojone i wyposażone w zaawansowaną elektronikę zwiastują w armii rewolucję.
Rząd zdecydował o znaczącym podniesieniu potencjału artyleryjskiej zbrojowni HSW. Premier Morawiecki zapowiedział dokapitalizowanie huty i innych zbrojeniowych firm z Podkarpacia.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wicepremier i minister obrony narodowej, Mariusz Błaszczak, podpisał aneks do umowy na dostawy kolejnej partii karabinków MSBS Grot.
Wojskowy wybrany radnym nie straci pracy w armii. Ale jeśli dostanie się do Sejmu lub Senatu, będzie musiał z wojska odejść. Resort obrony wyjaśnia przepisy.
Wciąż trwają rozmowy o zakupie kolejnej partii czołgów K2. Problem w tym, że koszt polonizacji tych pojazdów do wersji K2PL liczony jest w miliardach złotych i na razie nie ma rozwiązania, kto ma za to zapłacić.
Wydawałoby się, że wybuch wojny w Ukrainie przyspieszy procesy związane z poprawą bezpieczeństwa Polaków. To okazało się złudne. Straciliśmy mnóstwo czasu.
W warstwie deklaracji politycznych nic się nie zmienia, będziemy nadal wspierać Ukrainę, w podskórnej – mniej widocznej – widać zniechęcenie i rozczarowanie niespełnionymi obietnicami.
Do połowy października niemiecki rząd wydał zgody na eksport uzbrojenia o wartości 10,9 mld euro. Wydawanie pozwoleń na eksport staje się bardziej liberalne.
Niewypały polskiej zbrojeniówki w walce o unijne granty to efekt naszej słabości – ale też premii dla dużych graczy. Z obecnymi kryteriami te programy, z punktu widzenia naszej branży, nie mają sensu.
Wojsko nie zareklamowało zimowych butów, ale prokurator wojskowy oskarżył producenta o oszustwo na gigantyczną kwotę. Sąd Okręgowy w Krakowie oczyścił go teraz z zarzutów.
Dziś w skarżyskiej spółce Mesko powinno zostać podpisane porozumienie dotyczące sprzedaży piorunów w ramach unijnego programu EDIRPA. Ale firma ma problemy z terminową realizacją dostaw.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas