Silniki stanowią napęd samolotów myśliwskich MiG-29 eksploatowanych w Siłach Powietrznych.
Ze względu na pilną potrzebę operacyjną, podmioty zainteresowane udziałem w postępowaniu mają czas na składanie ofert do 27 października. Jedynym kryterium podlegającym ocenie będzie cena oferty. Uzasadnieniem takiej procedury jest fakt późnego uzyskania środków finansowych i konieczność odtworzenia zapasu silników (utraconych w wyniku zdarzeń lotniczych). Jednostki napędowe miałyby zostać dostarczone do połowy grudnia 2020 r. Dodatkowym powodem zakupu jest zabezpieczenie szkolenia lotniczego na samolotach MiG-29, a także zobowiązań sojuszniczych, w tym ćwiczeń zagranicznych, i wypełnianie zobowiązań naszego kraju w ramach misji Baltic Air Policing.
Czytaj także: Czarna seria myśliwców Mig-29
Ze względu na zaprzestanie produkcji silników RD-33 serii II w rosyjskich zakładach MAP im. Czernyszewa w Moskwie, zakup obejmie jednostki używane, które mają dysponować resursem międzyremontowym nie mniejszym niż 350 godzin nalotu i pozostałym resursem technicznym nie mniejszym niż 700 godzin. Wszystkie elementy silnika muszą mieć resurs nie mniejszy niż resurs międzyremontowy.
W ostatnich latach dostawy pojedynczych silników RD-33 serii II realizowały Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 4 S.A. w Warszawie. Ostatnią umowę zawarto w październiku 2018 r., a dostawy zrealizowano do końca 2018 r.