Dostawa objęła po jednym egzemplarzu jedno- (E) i dwumiejscowym (F). Obydwa trafią do ośrodka doświadczalnego lotnictwa morskiego w Naval Air Station Patuxent River. Będą tam prowadzone testy związane z procesem certyfikacji nowej wersji. Konieczne będzie także opracowanie zmian w programie szkolenia personelu, wynikające z zainstalowania nowego wyposażenia, w tym środowiska pracy pilotów. Zdaniem przedstawicieli Boeinga, przyspieszenie dostawy, zadeklarowane przez producenta w kwietniu, pozwoli na wysłużenie czasu na przeprowadzenie lotów próbnych przed rozpoczęciem dostaw kolejnych egzemplarzy Block III, tym razem do jednostek operacyjnych.
Czytaj także: Roll-out samolotu wielozadaniowego F/A-18F Super Hornet Block III
W samolotach F/A-18E/F Super Hornet wersji Block III wprowadzono pięć zasadniczych modyfikacji:
- nowa aranżacja kabiny pilotów, gdzie zainstalowano wielofunkcyjny monitor o wymiarach 10×19 cali;
- zainstalowano nowy centralny komputer misji;
- zintegrowano system łączności satelitarnej;
- wprowadzono możliwości montażu konforemnych zbiorników paliwa;
- zwiększono żywotność struktury do 10 tys. godzin lotu.
Tylko dla US Navy zaplanowano zakup 78 nowych F/A-18E/F Super Hornet Block III. Dodatkowo do nowego standardu mają zostać doprowadzone obecnie eksploatowane maszyny w wersji Block II.