Dostawa objęła po jednym egzemplarzu jedno- (E) i dwumiejscowym (F). Obydwa trafią do ośrodka doświadczalnego lotnictwa morskiego w Naval Air Station Patuxent River. Będą tam prowadzone testy związane z procesem certyfikacji nowej wersji. Konieczne będzie także opracowanie zmian w programie szkolenia personelu, wynikające z zainstalowania nowego wyposażenia, w tym środowiska pracy pilotów. Zdaniem przedstawicieli Boeinga, przyspieszenie dostawy, zadeklarowane przez producenta w kwietniu, pozwoli na wysłużenie czasu na przeprowadzenie lotów próbnych przed rozpoczęciem dostaw kolejnych egzemplarzy Block III, tym razem do jednostek operacyjnych.

Czytaj także: Roll-out samolotu wielozadaniowego F/A-18F Super Hornet Block III

W samolotach F/A-18E/F Super Hornet wersji Block III wprowadzono pięć zasadniczych modyfikacji:

  • nowa aranżacja kabiny pilotów, gdzie zainstalowano wielofunkcyjny monitor o wymiarach 10×19 cali;
  • zainstalowano nowy centralny komputer misji;
  • zintegrowano system łączności satelitarnej;
  • wprowadzono możliwości montażu konforemnych zbiorników paliwa;
  • zwiększono żywotność struktury do 10 tys. godzin lotu.

Tylko dla US Navy zaplanowano zakup 78 nowych F/A-18E/F Super Hornet Block III. Dodatkowo do nowego standardu mają zostać doprowadzone obecnie eksploatowane maszyny w wersji Block II.

Czytaj także: Pierwszy zrzut nowej bomby z Super Horneta

Poza lotnictwem morskim Stanów Zjednoczonych, Boeing dostarczy maszyny w nowej wersji do Kuwejtu, który zamówił w czerwcu 2018 r. 28 maszyn. W tym roku niemieckie Federalne Ministerstwo Obrony zarekomendowało zakup dla Luftwaffe 45 samolotów (30 wielozadaniowych E/F i 15 przełamania obrony przeciwlotniczej E/A-18G Growler), choć na zawarcie ewentualnej umowy w tym przypadku przyjdzie kilka lat poczekać. Rozpoczęcie dostaw seryjnych Block III może zwiększyć szanse eksportowe konstrukcji. Wśród potencjalnych kierunków wymienia się: Malezję, Kanadę, Szwajcarię i Finlandię.