Oznacza to, że do finału zbliża się proces integracji tej amunicji z drugim typem maszyny bojowej. Dotychczas do przenoszenia bomb GBU-53/B dostosowano samoloty Boeing F-15E Strike Eagle US Air Force. Obecnie trwa także program mający na celu uzbrojenie w nie maszyn rodziny Lockheed Martin F-35 Lightning II. Według planów osiągnięcie wstępnej gotowości bojowej przez dywizjony wyposażone w Super Hornety dostosowane do przenoszenia GBU-53/B zaplanowano na drugą połowę bieżącego roku.

Czytaj także: Raytheon otrzymał kolejne środki na wsparcie systemu NASAMS

Bomby GBU-53/B StormBreaker, dzięki kombinowanemu układowi naprowadzania (bezwładnościowy korygowany GPS, aktywny radiolokacyjny oraz termowizyjny bądź półaktywny laserowy), mogą być użyte przeciwko celom stacjonarnym i mobilnym przy dowolnych warunkach atmosferycznych o każdej porze doby. Dzięki niewielkiej masie, wynoszącej 93 kg, samoloty bojowe mogą przenosić znaczną liczbę bomb na wielozamkowych belkach do uzbrojenia podwieszanego.

Próby i prace integracyjne to jeden z kluczowych elementów rozwoju systemu. Raytheon musi jednak przezwyciężyć problemy techniczne, które pojawiły się w czasie dotychczasowych testów. Dotyczą one m.in. stabilności oprogramowania układu sterowania, wymiany niektórych komponentów, a także wzmocnieniu zatrzasków blokujących rozkładanie stateczników.

Czytaj także: Bomby StormBreaker coraz bliżej gotowości operacyjnej

GBU-53/B budzi zainteresowanie nie tylko Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych, ale także za granicą – w październiku 2017 r. Departament Stanu wydał zgodę na potencjalną sprzedaż do Australii 3900 sztuk takich bomb.