Będzie to druga jednostka typu Heritage budowana dla US Coast Guard.

Okręt formalnie zamówiono 6 kwietnia, jednak pierwsze środki, przeznaczone choćby na zakup komponentów u poddostawców, uruchomiono już wcześniej. Według harmonogramu budowa sekcji kadłubowych ma umożliwić uroczyste położenie stępki w 2021 r., a dostarczenie kutra zaplanowano w 2023 r. Pełnomorskie patrolowce typu Heritage mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki typów Famous i Reliance, z tego też względu zapotrzebowanie wynosi przynajmniej 25 okrętów.

Czytaj także: Ulepszanie HC-130J US Coast Guard

Stocznię Eastern Shipbuilding Group wybrano do realizacji pierwszej fazy programu. Umowa z września 2016 r. objęła wykonanie projektu nowego okrętu, a także budowę pierwszych jednostek serii. Obecnie administracja federalna uruchomiła pełne finansowanie dwóch okrętów, a także fundusze na zakupy komponentów przeznaczonych do budowy trzeciego. Prace przy prototypowym USCGC Argus (WMSM 915) rozpoczęły się w styczniu 2019 r., a uroczyste położenie stępki jest przewidziane na najbliższe tygodnie. Według harmonogramu ma zostać przekazany US Coast Guard w 2022 r.

Pomimo historycznej klasyfikacji jako kuter, jednostki patrolowe typu Heritage będą miały wyporność fregat ‒ ok. 4500 ton. Według projektu kadłub będzie mieć 110 m długości i 16 m. szerokości. Wysokoprężny napęd pozwoli na osiągnięcie prędkości maksymalnej ok. 24 węzłów, a zapas paliwa ma pozwolić na przepłynięcie do 10 000 mil morskich. Autonomiczność określono na 60 dni.

Czytaj także: Para nowych jednostek pływających dla US Coast Guard

Podobnie jak większe kutry typu Legend, także typ Heritage otrzyma zestaw uzbrojenia obejmujący 57 mm automatyczną armatę Mk 110, bezzałogowe stanowisko ogniowe z 25 mm armatą Mk 38 i do sześciu podstaw 12,7 mm wkm M2. Na rufie przewidziano hangar i lądowisko wielozadaniowego śmigłowca pokładowego Airbus MH-65 Dolphin lub Lockheed Martin/Sikorsky MH-60R Seahawk.

""

Wizja pełnomorskiego patrolowca Straży Wybrzeża typu Heritage. Rys./Eastern Shipbuilding Group.

radar.rp.pl