Jednostka jest pierwszą z czterech zamówionych w Niemczech przez Izrael. Kontrakt podpisano w maju 2015 r. Budowa prototypu trwa od lutego 2018 r. W maju 2019 r. okręt zwodowano i otrzymał nazwę INS Magen.

Czytaj także: Słowacja kupuje izraelskie pociski przeciwpancerne

Co ciekawe, pierwsze próby morskie realizowane są pod inną nazwą. Być może ma to ograniczyć zainteresowanie opinii publicznej programem budowy izraelskich okrętów.

Korwety typu Saar 6 bazują konstrukcyjnie na koncepcji MEKO A100. Ich budowę realizuje konsorcjum stoczni niemieckich: German Naval Yards i tkMS. Ważnym argumentem stojącym za zamówieniem okrętów w Niemczech był fakt, że rząd federalny zobowiązał się współuczestniczyć w finansowaniu budowy (na poziomie 33 proc. wartości umowy).

Korwety tego typu będą największymi jednostkami nawodnymi w Izraelskim Korpusie Morskim. Ich wyporność to 1900 ton, a długość 90 m. Wśród głównych zadań wymienia się przede wszystkim zabezpieczenie instalacji wydobywczych na Morzu Śródziemnym. Przygotowując projekt Niemcy ściśle współpracowali z Izraelczykami, którzy dostarczą część wyposażenia i uzbrojenia. M.in. stację radiolokacyjną EL/M‑2248 MF-STAR, bezzałogowe stanowiska artyleryjskie Typhoon, a także pionowe wyrzutnie i pociski przeciwlotnicze Barak‑8.

Czytaj także: Izrael coraz bliżej zakupu powietrznych tankowców KC-46A Pegasus

Z myślą o wyposażeniu tych okrętów Izrael przejął od Stanów Zjednoczonych, w ramach procedury EDA, śmigłowce pokładowe Sikorsky SH-60F Seahawk.