Koncern stara się o zgodę rządu amerykańskiego na sprzedaż dla Indii do 110 maszyn tego typu. Boeing od dłuższego czasu oferuje również Indiom pokładowe samoloty myśliwskie F/A-18E/F Super Hornet. Maszyny zgłoszono zarówno do przetargu na nowe myśliwce dla sił powietrznych jak i przetargu na myśliwce bazowania pokładowego dla marynarki wojennej.
Burzliwy przetarg
Indyjski przetarg na zakup nowych wielozadaniowych samolotów myśliwskich ma długą i burzliwą historię. W 2001 r. indyjskie siły powietrzne po raz pierwszy wyraziły zainteresowanie zakupem 126 egzemplarzy średniego wielozadaniowego samolotu bojowego MMRCA (Medium Multi-Role Combat Aircraft). W przetargu brało udział sześć myśliwców. Boeing F/A-18E/F Super Hornet, Dassault Rafale, Eurofighter Typhoon, Lockheed Martin F-16IN, Mikojan MiG-35 oraz Saab JAS 39NG(IN) Gripen. Od samego początku Indie podkreślały, że produkcja większości egzemplarzy ma odbywać się w rodzimych zakładach HAL (Hindustan Aeronautics Limited).
Czytaj także: Indie kupią amerykański sprzęt wojskowy za miliardy dolarów
Do maja 2009 r. siły powietrzne zakończyły ocenę techniczną wszystkich sześciu samolotów myśliwskich. Testy w powietrzu zakończono w grudniu 2010 r. Ostatecznie 31 stycznia 2012 r. zwycięzcą ogłoszono francuską firmę Dassault Aviation. Rozpoczęły się trudne negocjacje dotyczące ostatecznej ceny myśliwców, terminów realizacji kontraktu i transferu technologii. Sytuację skomplikowały wybory w 2014 r. i powołanie rządu premiera Nerendry Modi’ego.
W lipcu 2015 r. Indie wycofały się z przetargu zamykając oficjalnie program MMRCA. Jednak, 23 września 2016 r., podpisano umowę o wartości 7,8 mld euro na zakup 36 samolotów myśliwskich Rafale. Pierwszy egzemplarz indyjskie siły powietrzne odebrały 8 października 2019 r. Cala dostawa ma zostać zrealizowana do kwietnia 2022 r.