Udane próby C-295M z modułem uzupełniania paliwa w locie

Airbus przeprowadził udane próby przekazywania paliwa w powietrzu z lekkiego samolotu transportowego C-295M wyposażonego w moduł pozwalający na wykorzystanie maszyny w charakterze latającej cysterny.

Publikacja: 03.02.2020 15:05

Dwa samoloty transportowe C-295M podczas prób tankowania w powietrzu. Fot./Airbus.

Dwa samoloty transportowe C-295M podczas prób tankowania w powietrzu. Fot./Airbus.

Foto: Dwa samoloty transportowe C-295M podczas prób tankowania w powietrzu. Fot./Airbus.

W ramach testów przeprowadzono pięć prób połączenia z wykorzystaniem giętkiego przewodu tankującego pomiędzy dwoma C-295M. Jeden z nich należał do producenta, zaś drugi Sił Powietrznych Hiszpanii. Łącznie przekazano 1500 kg paliwa.

Dodatkowo przeprowadzono próby podejścia do tankowca przez wielozadaniowy samolot bojowy Boeing EF-18 Hornet, w tym w nocy. Zdaniem pilotów, którzy brali udział w próbach, zachowanie maszyn było prawidłowe. Pierwsze próby z wykorzystaniem C-295M jako powietrznego tankowca przeprowadzono w 2016 r.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego