Nowa wersja V-22 powstała na zamówienie US Navy jako następca dla samolotów transportowych C-2 Greyhound.

Czytaj także: Izrael i Arabia Saudyjska chcą kupić Osprey

Pierwszy egzemplarz został zmontowany w zakładach firmy Bell w Amarillo w stanie Teksas. Umowę na zakup pierwszej transzy, liczącej 39 maszyn, podpisano w czerwcu 2018 r. Według obecnych planów dostawy rozpoczną się w 2021 r. Łączne zapotrzebowanie US Navy opiewa przynajmniej na 44 egzemplarze.

Co ciekawe, pierwszy lot został wykonany jeszcze 19 grudnia 2019 r., natomiast próby naziemne rozpoczęły się 10 grudnia. W pierwszej połowie 2020 r. samolot trafi doświadczalnego dywizjonu US Navy HX-21, stacjonującego w bazie Patuxent River.

CMV-22B Osprey będą pełnić ważną rolę w systemie logistycznym US Navy. Stacjonując na lotniskowcach mają przewozić pomiędzy bazami na lądzie i jednostkami pływającymi personel, pocztę, ładunki priorytetowe, w tym kluczowe części zamienne (np. zespoły silników samolotów bojowych). Jedną z głównych różnic w stosunku do standardowych MV-22 są zbiorniki paliwa o powiększonej objętości, które zapewniają większy zasięg.

Czytaj także: US Navy wdraża do służby nowe bezzałogowce

Samoloty V-22 Osprey produkuje konsorcjum Bell Boeing. Maszyny zamówiły siły zbrojne Stanów Zjednoczonych (USAF, US Navy i USMC) oraz Siły Samoobrony Japonii. Producenci liczą obecnie na kontrakty eksportowe z Izraelem i Arabią Saudyjską.