Konsolidacja lotniczych spółek Polskiej Grupy Zbrojeniowej

Dwa największe zakłady odpowiedzialne za serwisowanie samolotów bojowych w kraju, Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy i stołeczne Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 4, na początku przyszłego roku staną się jedną firmą. Cel? Poprawienie sprawności bazy technicznej Sił Powietrznych RP i rozwój biznesu.

Publikacja: 07.11.2019 20:04

F-16 Polskich Sił Powietrznych. Fot./Marian Zubrzycki

F-16 Polskich Sił Powietrznych. Fot./Marian Zubrzycki

Foto: F-16 Polskich Sił Powietrznych. Fot./Marian Zubrzycki

– Rynek, na którym funkcjonują obie spółki, zmienia się wraz z postępującą wymianą samolotów poradzieckich na nowocześniejsze maszyny wielozadaniowe z Zachodu. Celem Polskiej Grupy Zbrojeniowej jest odpowiadać na potrzeby Sił Zbrojnych. W tym przypadku utrzymać zdolność do obsługi aktualnie eksploatowanego sprzętu i wyposażenia wprowadzanego do służby – tłumaczy Michał Kuczmierowski, członek zarządu PGZ.

Czytaj także: Umowa na prace serwisowe polskiego systemu S-200

Pozostało jeszcze 91% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego