Konsolidacja lotniczych spółek Polskiej Grupy Zbrojeniowej

Dwa największe zakłady odpowiedzialne za serwisowanie samolotów bojowych w kraju, Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy i stołeczne Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 4, na początku przyszłego roku staną się jedną firmą. Cel? Poprawienie sprawności bazy technicznej Sił Powietrznych RP i rozwój biznesu.

Publikacja: 07.11.2019 20:04

F-16 Polskich Sił Powietrznych. Fot./Marian Zubrzycki

F-16 Polskich Sił Powietrznych. Fot./Marian Zubrzycki

Foto: F-16 Polskich Sił Powietrznych. Fot./Marian Zubrzycki

– Rynek, na którym funkcjonują obie spółki, zmienia się wraz z postępującą wymianą samolotów poradzieckich na nowocześniejsze maszyny wielozadaniowe z Zachodu. Celem Polskiej Grupy Zbrojeniowej jest odpowiadać na potrzeby Sił Zbrojnych. W tym przypadku utrzymać zdolność do obsługi aktualnie eksploatowanego sprzętu i wyposażenia wprowadzanego do służby – tłumaczy Michał Kuczmierowski, członek zarządu PGZ.

Czytaj także: Umowa na prace serwisowe polskiego systemu S-200

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont