Otwarty przetarg ogłoszono w styczniu. Jego celem było wyłonienie dostawcy pięciu wywrotek dużej ładowności oraz 21 szosowych ciężarówek ogólnego przeznaczenia dużej ładowności.

Czytaj także: Kolejne Jelcze dla Wojska Polskiego

W pierwszym z wymienionych zadań zgłosiło się dwóch potencjalnych wykonawców. Spośród ofert których wybrano złożoną przez Loja Trucks z Siemianowic Śląskich, która otrzymała 98,83 punktów. Oferta pokonała konkurenta ‒ Szczęśniak Pojazdy Specjalne ‒ o 1,82 punkta.

Umowę podpisano 26 czerwca i ma wartość 10,8 mln złotych netto.

Dzień później rozstrzygnięto drugie zadanie. Umowę podpisano z firmą Szczęśniak Pojazdy Specjalne z Bielska Białej. Oferta zdobyła 99,28 punktów i pokonała złożone przez Loja Trucks (95,7 pkt) i Demarko (90,17 pkt).

Zawarte porozumienie opiewa na 53,5 mln złotych netto.

Czytaj także: Wojsko zamawia nowe pojazdy ratownicze

W obu przypadkach w umowach zawarto opcje kontraktowe mogące zwiększyć liczbę zakupionych pojazdów. W przypadku wywrotek dotyczy to 15 aut, zaś przypadku ciężarówek ogólnego przeznaczenia aż 68.

Dostawy zamówionych pojazdów mają zostać zrealizowane do 29 listopada, natomiast zapisane w opcjach, jeśli zostaną one potwierdzone, do 13 grudnia br.

Wywrotki mają zostać zabudowane na podwoziach ciężarówek o minimalnej ładowności homologacyjnej 13 ton i w układzie napędowym 6×4. Pojemność skrzyni wywrotnej określono na minimum 14 m³. Ciężarówki ogólnego przeznaczenia mają mieć układ napędowy 6×2, ładowność minimalną (po zabudowie) 12 500 kg i możliwość holowania przyczepy o całkowitej masie 14 000 kg.