Nowe ciężarówki dla Wojska Polskiego

12. Wojskowy Oddział Gospodarczy z Torunia rozstrzygnął przetarg na zakupu partii ciężarówek dla Sił Zbrojnych RP.

Publikacja: 08.07.2019 02:02

W minionych latach Wojsko Polskie kupowało wywrotki odpowiadające specyfikacji niedawno rozstrzygnię

W minionych latach Wojsko Polskie kupowało wywrotki odpowiadające specyfikacji niedawno rozstrzygniętego przetargu na bazie podwozi MAN TGM 26.340 6×4 BB. Fot./MAN Trucks & Bus Polska.

Foto: W minionych latach Wojsko Polskie kupowało wywrotki odpowiadające specyfikacji niedawno rozstrzygniętego przetargu na bazie podwozi MAN TGM 26.340 6×4 BB. Fot./MAN Trucks & Bus Polska.

Otwarty przetarg ogłoszono w styczniu. Jego celem było wyłonienie dostawcy pięciu wywrotek dużej ładowności oraz 21 szosowych ciężarówek ogólnego przeznaczenia dużej ładowności.

Czytaj także: Kolejne Jelcze dla Wojska Polskiego

W pierwszym z wymienionych zadań zgłosiło się dwóch potencjalnych wykonawców. Spośród ofert których wybrano złożoną przez Loja Trucks z Siemianowic Śląskich, która otrzymała 98,83 punktów. Oferta pokonała konkurenta ‒ Szczęśniak Pojazdy Specjalne ‒ o 1,82 punkta.

Umowę podpisano 26 czerwca i ma wartość 10,8 mln złotych netto.

Dzień później rozstrzygnięto drugie zadanie. Umowę podpisano z firmą Szczęśniak Pojazdy Specjalne z Bielska Białej. Oferta zdobyła 99,28 punktów i pokonała złożone przez Loja Trucks (95,7 pkt) i Demarko (90,17 pkt).

Zawarte porozumienie opiewa na 53,5 mln złotych netto.

Czytaj także: Wojsko zamawia nowe pojazdy ratownicze

W obu przypadkach w umowach zawarto opcje kontraktowe mogące zwiększyć liczbę zakupionych pojazdów. W przypadku wywrotek dotyczy to 15 aut, zaś przypadku ciężarówek ogólnego przeznaczenia aż 68.

Dostawy zamówionych pojazdów mają zostać zrealizowane do 29 listopada, natomiast zapisane w opcjach, jeśli zostaną one potwierdzone, do 13 grudnia br.

Wywrotki mają zostać zabudowane na podwoziach ciężarówek o minimalnej ładowności homologacyjnej 13 ton i w układzie napędowym 6×4. Pojemność skrzyni wywrotnej określono na minimum 14 m³. Ciężarówki ogólnego przeznaczenia mają mieć układ napędowy 6×2, ładowność minimalną (po zabudowie) 12 500 kg i możliwość holowania przyczepy o całkowitej masie 14 000 kg.

Otwarty przetarg ogłoszono w styczniu. Jego celem było wyłonienie dostawcy pięciu wywrotek dużej ładowności oraz 21 szosowych ciężarówek ogólnego przeznaczenia dużej ładowności.

Czytaj także: Kolejne Jelcze dla Wojska Polskiego

Pozostało 85% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego