T-X wychodzi z cienia

Koncern Boeing zaprezentował dziennikarzom aktualny status programu odrzutowego samolotu szkolenia zaawansowanego T-X dla US Air Force. Pokazał także jego makietę.

Publikacja: 20.06.2019 10:10

Makieta samolotu szkolno-treningowego Boeing T-X. Fot./Łukasz Pacholski.

Makieta samolotu szkolno-treningowego Boeing T-X. Fot./Łukasz Pacholski.

Foto: Makieta samolotu szkolno-treningowego Boeing T-X. Fot./Łukasz Pacholski.

Obecnie producent wykorzystuje do prób w locie dwie maszyny, określane jako „reprezentujące standard produkcyjny”. Projekt samolotu Boeinga powstał przy współudziale szwedzkiego koncernu Saab.

Czytaj także: Bułgaria dołączy do rodziny F-16

T-X znajduje się obecnie na etapie przygotowania do produkcji maszyn partii rozwojowej, co zostało zlecone przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych. Docelowe zapotrzebowanie US Air Force opiewa na 351 egzemplarzy.

W czasie paryskiego briefingu przedstawiciele Boeinga podtrzymali wcześniejsze deklaracje o globalnym zapotrzebowaniu rynkowym na 2600 samolotów tej klasy.

Obok zadań szkolno-treningowych, inne opcje, w tym szkolenie bojowe  wykorzystaniem uzbrojenia, są w pełni realne, jeśli takie będzie zapotrzebowanie kontrahenta. Dodatkowo podkreślono, że ubiegłoroczna decyzja Departamentu Obrony o wyborze T-X jako następcy T-38 wywołała znaczny wzrost zainteresowania konstrukcją potencjalnych klientów eksportowych. Niestety, szczegółów nie podano.

Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego