Obecnie producent wykorzystuje do prób w locie dwie maszyny, określane jako „reprezentujące standard produkcyjny”. Projekt samolotu Boeinga powstał przy współudziale szwedzkiego koncernu Saab.

Czytaj także: Bułgaria dołączy do rodziny F-16

T-X znajduje się obecnie na etapie przygotowania do produkcji maszyn partii rozwojowej, co zostało zlecone przez Departament Obrony Stanów Zjednoczonych. Docelowe zapotrzebowanie US Air Force opiewa na 351 egzemplarzy.

W czasie paryskiego briefingu przedstawiciele Boeinga podtrzymali wcześniejsze deklaracje o globalnym zapotrzebowaniu rynkowym na 2600 samolotów tej klasy.

Obok zadań szkolno-treningowych, inne opcje, w tym szkolenie bojowe  wykorzystaniem uzbrojenia, są w pełni realne, jeśli takie będzie zapotrzebowanie kontrahenta. Dodatkowo podkreślono, że ubiegłoroczna decyzja Departamentu Obrony o wyborze T-X jako następcy T-38 wywołała znaczny wzrost zainteresowania konstrukcją potencjalnych klientów eksportowych. Niestety, szczegółów nie podano.

Czytaj także: Saab przedstawił ofertę w fińskim przetargu stulecia