Wraz z wodowaniem okrętu rozpoznania radioelektronicznego SPS dla szwedzkiej Marynarki Wojennej, Nauta nie kończy pracy. Gdyńska stocznia będzie odpowiedzialna także za przeprowadzenie wstępnych prób morskich wywiadowczej jednostki. Dopiero po ich zaliczeniu, już w stoczni Saab w Karlskronie, nastąpi montaż specjalistycznego wyposażenia dla wywiadu elektronicznego. Finalny etap morskich testów także przeprowadzi odbiorca jednostki.
Czytaj także: Gniewko zwodowany
Przyszłotygodniowe uroczystości zaplanowano w PGZ Stoczni Wojennej. Wymienione gdyńskie spółki okrętowe ściśle współpracują, są w składzie Polskiej Grupy Zbrojeniowej i mówi się o ich przyszłej, nieodległej fuzji.
PGZ i Nauta współpracuje z Saab
Polskie firmy zaangażowane w powstanie okrętu nie ujawniają szczegółów zawartego w 2017 r. kontraktu. Saab zdradził jedynie, iż całkowita wartość inwestycji szwedzkiej agencji zamówień obronnych FMV to 730 milionów koron szwedzkich.
Stocznia Remontowa Nauta, oprócz doświadczenia w budowie i naprawach okrętów wojennych, w przypadku tego zamówienia skorzystała z możliwości jakie daje zawarte w październiku 2016 r. porozumienie Saab i PGZ o przemysłowej współpracy.