Pierwsze loty doświadczalne, wykonane w sierpniu, realizowano w ośrodku doświadczalnym lotnictwa morskiego w bazie Patuxent River w stanie Maryland. Prace są elementem działań marketingowych w Indiach, których lotnictwo morskie planuje zakup dużej partii, nawet 60, wielozadaniowych samolotów bojowych produkcji zachodniej zdolnych do operowania z pokładów lotniskowców.
Czytaj także: Indie kupią amerykański sprzęt wojskowy za miliardy dolarów
Obecnie w linii znajduje się lotniskowiec Vikramaditya. Jest to dawny rosyjski ciężki krążownik lotniczy Admirał Gorszkow, które Indie kupiły 20 stycznia 2004 r. Po przebudowie oraz modernizacji okręt wszedł do służby 16 listopada 2013 r. W budowie jest Vikrant (zamówiony w stoczni Cochin Shipyard w 2004 r.). Obecnie jednostka znajduje się na etapie prób na uwięzi. Jego grupa lotnicza ma składać się z ok. 25 wielozadaniowych samolotów bojowych. Oba wykorzystują do operacji z udziałem samolotów bojowych metodę STOBAR (Short Take-Off But Arrested Recovery, krótki start z rampy ski jump i lądowanie z użyciem lin hamujących).
Obecnie grupa lotnicza lotniskowca Vikramaditya składa się z rosyjskich samolotów MiG-29K (do 25), których w dwóch transzach zakupiono 45. Samoloty trapią jednak problemy techniczne, które ograniczają stopień gotowości. Do tego należy doliczyć liczne wypadki. Tylko w tym roku Indie straciły dwie takie maszyny.
Poza wspomnianymi próbami, Boeing i US Navy przeprowadziły przynajmniej jeden pokaz Super Horneta dla delegacji Ministerstwa Obrony Indii. Miał on zapoznać tamtejszych decydentów z możliwościami amerykańskiej konstrukcji.