W ramach programu SLEP producent wydłuża resurs techniczny Super Hornetów o 1500 godzin nalotu ‒ z 6000 do 7500. W 2022 r. projekt SLEP zostanie rozszerzony. Wówczas resurs techniczny Super Hornetów ma zostać wydłużony do 10 000 godzin. Dodatkowo maszyny będą przechodzić modernizację, która dostosuje je do standardu wyposażenia Block III.

Czytaj także: Super Hornet rozpoczyna loty z zasobnikiem IRST Block II

Obecnie w zakładach Boeinga w St.Louis i San Antonio znajduje się 15 Super Hornetów, które przechodzą proces wydłużenia resursu. Obecne tempo zakłada dostawę sześciu egzemplarzy rocznie, a od 2023 r. ma wzrosnąć do ośmiu-dziewięciu. Prace modernizacyjne przy flocie samolotów F/A-18E/F Super Hornet mają być prowadzone do 2040 r., kiedy do służby powinien zostać wdrożony ich następca.

Boeing F/A-18E/F Super Hornet jest podstawowym wielozadaniowym samolotem bojowym US Navy. Przez najbliższe lata będzie eksploatowany równolegle z maszynami Lockheed Martin F-35C Lightning II.

Czytaj także: Finlandia szuka nowego myśliwca bojowego. Pięć maszyn na testach