Silnik turbowałowy TW3-117. Fot./Klimow.

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej rozpoczął negocjację dotyczące zawarcia umów na naprawy główne i modernizację silników lotniczych.

Zastosowanie procedury negocjacji z wybranymi podmiotami to wynik analizy rynku. Ta wykazała, że tylko te firmy dysponują kompetencjami i niezbędną dokumentacją techniczną do realizacji niezbędnych usług.

Czytaj także: W Łodzi uzdrowią wojskowe śmigłowce

Z WZL-1 Oddział w Dęblinie negocjowana jest umowa na naprawy główne w latach 2020-2021 silników turbowałowych TW3-117. Silniki napędzają śmigłowce Mi-8/14/17/24. Całość może kosztować Skarb Państwa 50 mln złotych netto.

Natomiast Pratt & Whitney Rzeszów prowadzi negocjacje dotycząc napraw głównych w okresie 2020-21 silników rodziny TWD-10B/PZL-10S i napraw silników PZL-10W wraz z ich dostosowaniem do wersji wyposażonej w elektroniczny układ FADEC. Na te przedsięwzięcia przeznaczono kwotę 78 mln złotych netto. Jednostki napędowe z Rzeszowa stanowią źródło napędu śmigłowców rodziny W-3 Sokół i części samolotów transportowych rodziny M-28 Bryza.

Czytaj także: Skrzydlate firmy PGZ wystartowały do integracji

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

RAF odebrał ostatniego Typhoona

Royal Air Force odebrał ostatni egzemplarz wielozadaniowego samolotu bojowego Eurofighter Typhoon. Jest to egzemplarz ...

Straż Graniczna zamawia amunicje

Komenda Główna Straży Granicznej podpisała kontrakt na dostawy amunicji pistoletowej 9×19 mm Parabellum. Umowa, ...

Wszystkie grzechy F-35

Od wysokich kosztów, przez problemy z oprogramowaniem, po wady konstrukcyjne. Użytkownicy F-35 borykają się ...