Powyższa decyzja to wynik modyfikacji konstrukcji, które wprowadził producent.
Czytaj także: Boeing rozpoczął montaż pierwszego KC-46A dla Japonii
Zakaz wprowadzono na początku września tego roku. Wówczas okazało się, że na KC-46A Pegasus występują problemy z układem mocowania palet na pokładzie głównym. Według przepisów Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) mocowane są do nich moduły z fotelami pasażerskimi i ładunki spaletyzowane. W czasie lotów testowych odnotowano samoczynne otwieranie się blokad, co mogło grozić przesunięciem środka ciężkości i wypadkiem samolotu. We wrześniu zdecydowano o dalszym wykorzystaniu KC-46 tylko do misji tankowania w powietrzu. Do rozwiązania problemu wydelegowano zespół inżynieryjny Boeinga i wojskowych specjalistów.
W ciągu ostatnich tygodni zespół opracował nowy system mocowania palet, który po przeprowadzeniu serii lotów próbnych zaaprobowano do eksploatacji. Pierwszy KC-46A Pegasus wyposażony w ten zestaw, stacjonujący w bazie McConnell, powrócił już do eksploatacji w pełnym zakresie. W ciągu kolejnych tygodni modyfikację przejdą już dostarczone samoloty, a także te znajdujące się na finalnym etapie montażu.
Czytaj także: Nowe problemy z KC-46A Pegasus