Umowa ma wartość 118,5 mln dol. Termin realizacji ustalono na wrzesień 2021 r. Dodatkowo dostawca ma zapewnić szkolenie personelu. Większość prac zostanie zrealizowanych w Wood Dale. To sugeruje, że będą to maszyny używane, pochodzące z cywilnego rynku wtórnego.

Czytaj także: US Navy wdraża do służby nowe bezzałogowce

C-40A Clipper bazuje na samolocie pasażerskim Boeing 737-700 IGW (o zwiększonej masie startowej). Do potrzeb wojskowych użytkowników przechodzą przebudowę obejmującą montaż bocznych drzwi ładunkowych, a także wzmocnieniu podłogi kabiny. Modyfikacje pozwalają szybką konwersję maszyny do zadań pasażerskich (do 121 pasażerów), cargo (do ośmiu uniwersalnych palet 463L) lub kombinacji pasażersko-transportowej kombi.

Lotnictwo morskie USA sukcesywnie kupuje samoloty C-40A Clipper od 2001 r. W jednostkach maszyny zastąpiły C-9B Skytrain II, czyli zmilitaryzowane samoloty pasażerskie McDonnell Douglas DC-9. Bazą macierzystą maszyn ma być Fort Worth w Teksasie.

Czytaj także: US Navy zamawia samoloty wczesnego ostrzegania