Defence One relacjonuje ostatnie posiedzenie podkomisji obronnej ds. przyznawania funduszy (defense appropriations subcommittee) Senatu Stanów Zjednoczonych. W jej trakcie jej przewodniczący, demokratyczny senator Jon Tester, prosił adm. Mike'a Gildaya (szef operacji morskich US Navy) i gen. Davida Bergera (szef sztabu US Marine Corps), aby wyjaśnili, dlaczego te rodzaje Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych usunęły z listy priorytetowych wydatków w tegorocznym budżecie obronnym komplety części zamiennych m.in. do okrętów, a także do pokładowych myśliwców wielozadaniowych rodziny Boeing F/A-18, pokładowych śmigłowców Sikorsky MH-60S Seahawk i innych. Tester przywołał przypadek katastrofy lotniczej, w wyniku której w 31 sierpnia 2021 r. utracono MH-60S wraz ze wszystkimi pięcioma osobami znajdującymi się na jego pokładzie. Śledztwo wykazało, że zawiódł jeden z węży amortyzatora wirnika głównego (taki amortyzator zapobiega nadmiernym wibracjom, a także wystąpieniu rezonansu ziemnego przy lądowaniu – feralny MH-60S rozbił się właśnie przy podchodzeniu do lądowania). Tester powiedział, że chodziło o część kosztującą ok. 100 000 dolarów, której usterka skończyła się tak tragicznym wypadkiem. Dlatego, jak powiedział Tester, nie rozumie priorytetów budżetowych US Navy i US Marine Corps, skoro nie ma wśród nich zapewnienia bezpiecznej eksploatacji sprzętu.