Jest to ostatni z czterech okrętów tej serii, zbudowanych przez konsorcjum ARGE 125 dla Deutsche Marine.
Ceremonia odbyła się w stoczni NVL Group Blohm+Voss w Hamburgu, i z powodu pandemii COVID-19 nie była nagłośniona.
Pierwsza z fregat typu F125 (Fregatte der Klasse 125, od prototypu Baden-Württemberg) ma rozpocząć pierwszą turę operacyjną w połowie 2023 r. W celu stworzenia warunków niezbędnych do tego etapu, pod koniec ubiegłego roku ARGE F125 i BAAINBw zawarły kompleksową umowę dotyczącą technicznego wsparcia logistycznego (TLS, Technical Logistic Support) do tych jednostek.
Okręty typu F125 mają wysoce złożone systemy i około 28 000 czujników, które umożliwiają bardzo wysoki stopień automatyzacji, pozwalając na zmniejszenie wymaganej liczby członków załogi o około połowę w porównaniu z poprzednimi typami niemieckich fregat. Co więcej, okręty mogą pozostawać w swoim teatrze działań do dwóch lat, w trakcie których wymieniane są załogi. Poza tradycyjnymi zadaniami obrony narodowej i sojuszniczej, są one przeznaczone do zapobiegania konfliktom i zarządzania kryzysowego oraz do działań interwencyjnych i stabilizacyjnych w kontekście międzynarodowym. Oprócz możliwości zwalczania celów zarówno na lądzie, jak i na wodzie, wyposażone są w systemy obrony przeciwlotniczej bliskiego zasięgu i śmigłowce.
Zmówienie na cztery „fregaty ekspedycyjne" typu F125 BAAINBw złożyło w ARGE F125 26 czerwca 2007 r. Oprócz typowych działań narodowych i koalicyjnych, Deutsche Marine uczestniczy w misjach o charakterze prewencyjnym, antykryzysowym i stabilizacyjnym w zapalnych rejonach świata. Konsekwencją tego poszerzonego profilu operacyjnego był wymóg „intensywnej eksploatacji" fregat F125, czyli jak największej dostępności okrętów w strefie działania oraz zdolności wykonywania przez nie zadań przy udziale nielicznej załogi. Ponadto wśród wymogów było zastosowanie automatyzacji użycia uzbrojenia przeciw zagrożeniom asymetrycznym, taktyczne wsparcie ogniowe sił lądowych i możliwość bazowania wojsk specjalnych. Idea intensywnej eksploatacji oznacza zdolność przebywania w rejonie misji przez cztery miesiące, dostępność w morzu przez 5000 godzin rocznie i 68-miesięczny cykl międzyremontowy. Ponadto F125 będą obsługiwane przez dwie 126-osobowe załogi, zmieniające się co cztery miesiące. Dla porównania obsada starszej fregaty typu F124 Sachsen, to około 255 ludzi. Około 90% bardzo złożonych systemów do tych okrętów zostało opracowanych specjalnie dla tego typu fregat.