Dotychczas brak oficjalnego potwierdzenia tej informacji. Komentatorzy spekulują, że może się ona pojawić w tym tygodniu, co ma związek z zaplanowaną sesją Budnestagu.
Według nieoficjalnych informacji przekazanych niemieckim mediom, Bundesministerium der Verteidigung ostatecznie zaaprobowało plan rozdzielenia zakupu następców dla samolotów uderzeniowych Panavia Tornado. W ramach programu amerykański Boeing miałby dostarczyć 30 wielozadaniowych maszyn F/A-18E/F Super Hornet i 15 samolotów przełamania obrony przeciwlotniczej E/A-18G Growler. Dodatkowo europejskie konsorcjum Eurofighter GmbH może liczyć na kontrakt na około 90 swoich maszyn, które posłużą nie tylko jako następcy Tornado, ale także najstarszych EF 2000 Tranche 1.
Nieoficjalnie mówi się, że wstępna decyzja o rozpoczęciu procedury zakupu amerykańskich samolotów w ramach programu FMS została przekazana Departamentowi Obrony Stanów Zjednoczonych 16 kwietnia. Po zatwierdzeniu tej decyzji przez Bundestag można spodziewać się formalnego uruchomienia procedury FMS.
Potrzeba dywersyfikacji zakupu wynika z potrzeb operacyjnych i zobowiązań rządu Niemiec wobec NATO. Super Hornety mają zastąpić Tornado w roli samolotów DCA (Dual Capable Aircraft). Oznacza to, że Niemcy potrzebują maszyn zdolnych nie tylko do uderzeń konwencjonalnych, ale także do przenoszenia amerykańskich bomb jądrowych. Mowa tutaj o broni składowanej na terytorium Niemiec, w ramach porozumienia o współdzieleniu taktycznej broni nuklearnej (NATO Nuclear Sharing).
Z kolei Growlery mają zastąpić Tornada w wersji przełamania obrony przeciwlotniczej ECR i być zdolne do umożliwienia działań samolotom przenoszącym bomby jądrowe działania nad terytorium przeciwnika.