Konferencja była okazją do prezentacji możliwości samolotów, a także przyszłości programu. Konsorcjum Eurofighter GmbH, którego członkiem jest Leonardo, rozpoczęło prace studyjno-analityczne dotyczące potencjału modernizacyjnego konstrukcji oraz układu napędowego.

Czytaj także: MSPO 2019: Leonardo prezentuje opcje współpracy z Polską

Głównymi obszarami będzie podsystem walki elektronicznej, zespół napędowy, obniżenie kosztów eksploatacji wraz z poprawą wskaźnika dostępności, a także potencjalna modernizacja kabiny pilota. Zebrane wnioski mają pozwolić na opracowanie kolejnych programów zwiększających możliwości operacyjne platformy.

Kontynuacja procesu modernizacji Typhoona ma związek z faktem, że jeszcze przez wiele lat ma to być podstawowy typ samolotu bojowego czterech państw-członków konsorcjum, a także odpowiedź na potrzeby potencjalnych klientów eksportowych. Obecnie z samolotów tego typu korzystają siły zbrojne Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Austrii, Arabii Saudyjskiej oraz Omanu. Dodatkowo zakontraktowano dostawy maszyn do Kataru oraz Kuwejtu. Co więcej Niemcy deklarują chęć zakupu nowych Typhoonów w celu zastąpienia płatowców należących do I serii produkcyjnej.

Czytaj także: Eurofighter rezygnuje z walki o Kanadę

Koncern Leonardo deklaruje, że w przypadku zakupu Typhoonów przez Polskę istnieje możliwość dołączenia kraju jako piątego członka konsorcjum. Dzięki temu zaangażowanie przemysłowe umożliwiłoby ulokowanie zamówień o potencjalnej wartości około 50 proc. wartości (potencjalnego) kontraktu.