Prezentacja odbyła się podczas Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach. Przedstawiona koncepcja to wynik poszukiwania rozwiązania dotyczącego modernizacji części posiadanych śmigłowców tego typu, które są eksploatowane w Wojsku Polskim. W celu redukcji kosztów oraz ograniczenia czasu, Leonardo proponuje zastosowanie najnowszych oraz sprawdzonych technologii wdrożonych już do produkcji.
Czytaj także: Leonardo kusi zbrojeniówkę kosmiczną współpracą
Mowa m.in. o awionice pokładowej pochodzącej z AW169, nowego autopilota, łopat wirnika nośnego o zwiększonym (o około 200 kg) udźwigu. Co ważne, w projekcie obok koncernu Leonardo (przede wszystkim WSK PZL Świdnik S.A.) mają uczestniczyć podmioty skupione w Polskiej Grupie Zbrojeniowej.
Obecnie w Wojsku Polskim eksploatowanych jest 68 śmigłowców rodziny W-3 Sokół. Część z nich przeszła w ubiegłych latach modernizację (siedem W-3PL Głuszec oraz 8 W-3WA/WARM Anakonda).
Dodatkowo Inspektorat Uzbrojenia rozpoczął negocjacje w sprawie modernizacji i doposażenia w moduł SAR czterech kolejnych Sokół, które najprawdopodobniej trafią do 3. Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej w Krakowie.