To szóste zagraniczne biuro logistyczne producenta maszyn Fighing Eagle, tym ważniejsze dla KAI, że umożliwia ekspansję koreańskiego producenta w regionie i w całym NATO. Bazy techniczno - logistyczne południowokoreańska, skrzydlata firma utrzymuje poza Polską już w 5 krajach: na Filipinach, w Peru, Tajlandii, Indonezji i Turcji.
W opinii lotniczych ekspertów zbiam.pl dla KAI otwarcie biura technologicznego w Polsce wydaje się kluczowe, ponieważ władze w Seulu mają nadzieję, że pomoże im to nawiązać i zacieśnić lotniczą współpracę również z innymi państwami północnoatlantyckiej koalicji. Dodatkowo budowa bazy może być elementem długofalowego procesu wsparcia eksploatacji samolotów w Polsce obejmującego kompleksowe usługi modernizacyjno – logistyczne także w przyszłości.
Magazyny części i schronohangary
Przygotowania do otwarcia biura KAI w Polsce trwały od początku tego roku i skupiły się na urządzeniu w mińskiej bazie – po przeniesieniu migów 29 do Malborka - kompleksu nowoczesnych składów do przechowywania części zamiennych i wyposażenia statków powietrznych FA-50.
Prace modernizacyjno- budowlane objęły także dostosowanie pomieszczeń hangarowych do potrzeb obsługi dostarczanych sukcesywnie do Polski kolejnych maszyn FA-50, a także remonty schronohangarów typu ciężkiego (12 obiektów) oraz wykonanie niezbędnych punktów uziemienia. Zleceniodawca informował także, że poprawi i przystosuje nawierzchnię płyty lotniska w 23.BLT do wymagań i standardów umożliwiających uzyskanie certyfikacji Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych w Warszawie.
FA-50