Kontrakt rozszerza pakiet serwisowy włoskiego producenta lekkich odrzutowców "Bielik" dla polskiego systemu AJT – zaawansowanego szkolenia wojskowych pilotów.
Podniesienie poziomu technologicznej współpracy WZL i Leonardo ma jeden cel: jeszcze lepsze wykorzystanie doświadczenia i wiedzy producenta samolotów a także kompetencji polskiej firmy i całego zaplecza logistycznego i infrastrukturalnego do zwiększenia dostępności rodzimej floty maszyn M-346 "w celu zaspokajania rosnących potrzeb w zakresie szkolenia wojskowych pilotów w Siłach Zbrojnych".
Polsko-włoski podział zadań
Rozszerzona w zeszłym tygodniu umowa serwisowa pozwoli Leonardo, jako producentowi oryginalnego wyposażenia "Bielików" wziąć odpowiedzialność za usługi wsparcia inżynierskiego wynikające z jego roli w systemie eksploatacji i zarządzanie łańcuchem dostaw, podczas gdy WZL1 pełnić będzie rolę głównego wykonawcy, koordynującego cały proces. Wojskowe Zakłady Lotnicze będą także odpowiadać za bezpośrednią współpracę z użytkownikiem końcowym czyli Siłami Powietrznymi.
M-346 „Bielik” Sił Powietrznych RP.
Warto zaznaczyć, że firma Leonardo współpracuje z WZL1 także w oparciu o odrębne umowy dotyczące wspierania procesu szkolenia zaawansowanegoi pilotów poprzez ustanawiania kompetencji obsługowo-naprawczych w WZL w odniesieniu do eksploatacji odrzutowców w ramach systemu AJT.