Także przedstawiciele PZL Świdnik, firmy należącej do włoskiej grupy i największego w Polsce zakładu produkującego śmigłowcowe struktury i gotowe helikoptery, nie chcą wypowiadać się na temat komunikatu ministra ogłoszonego w mediach społecznościowych.
Lekkie kompozyty, szybki serwis
AW149 jest - przede wszystkim - konstrukcją nowej generacji, która nowoczesnością rozwiązań może śmiało rywalizować z konkurencją.
Zastosowanie lekkich kompozytów do budowy maszyny zapewnia AW149 osiągi wyższe niż te którymi chwali się np. porównywalny wielkością amerykański wiropłat S70i Black Hawk. Włoski helikopter od początku był projektowany tak, aby ułatwić mechanikom naprawy i bieżący serwis. Błyskawiczną obsługę umożliwia bezproblemowy dostęp do kluczowych mechanizmów i podzespołów, przeglądy zaprogramowano według cywilnych standardów wydłużając przy tym – niekiedy wielokrotnie - okresy eksploatacji ważnych, zaawansowanych technologicznie komponentów śmigłowca.
Bartosz Głowacki, lotniczy ekspert pisma Skrzydlata Polska podkreśla, że otwarta konstrukcja maszyny umożliwia adaptację AW149 do różnych misji czyniąc ze śmigłowca prawdziwie uniwersalną platformę, która z pewnością nie straci walorów użytkowych w okresie co najmniej kilku najbliższych dekad.
AW149