Zgodnie z dostępną wiedzą, jest to drugi egzemplarz przeznaczony dla polskich Sił Powietrznych.
Według dostępnych informacji, na mocy międzyrządowej umowy zawartej pomiędzy Polską a Stanami Zjednoczonymi z kwietnia 2021 r., Ministerstwo Obrony Narodowej przejmie pięć samolotów C-130H o rejestracjach 85-0035, 85-0036, 85-0037, 85-0038 i 85-0039 z nadwyżek sprzętowych US Air Force. Polska zapłaci jedynie 14,3 mln dol. za ich rozkonserwowanie, przegląd techniczny i przebazowanie. Okresowe przeglądy PDM tych maszyn mają zostać zrealizowane w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 S.A. w Bydgoszczy. W kwietniu ubiegłego roku zakładano, że pierwszy z „nowych" Herculesów przyleci do Bydgoszczy do końca 2021 r. Niestety, tak się nie stało. Pierwszy z polskich samolotów rozpoczął proces rozkonserwowania w sierpniu 2021 r. Nieoficjalnie kolejność prac przy poszczególnych maszynach nie jest zależna od ich stanu technicznego, lecz kolejnością ustawienia na składowisku AMARG. Brak jest aktualnego harmonogramu przelotu tych maszyn do Bydgoszczy.
Dostawy C-130H do Polski zapoczątkują zapewne stopniowe wycofywanie z linii obecnie używanych C-130E. Drugi przegląd okresowy PDM w Polsce ma przejść jedynie egzemplarz o numerze 1501, którego resurs upłynie w bieżącym roku, a kolejne mają być zastępowane przez wchodzące do linii po PDM C-130H. Niestety cały czas brak oficjalnego potwierdzenia tych informacji – Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych nie komentuje sprawy do czasu podpisania umów z należącymi do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Wojskowymi Zakładami Lotniczymi Nr 2 S.A. w Bydgoszczy.