Dziewięciu chętnych na dostawę śmigłowców pokładowych dla Marynarki Wojennej

Inspektoratu Uzbrojenia poinformował, że do dialogu technicznego na realizację Programu Kondor zgłosiło się dziewięciu potencjalnych oferentów.

Publikacja: 27.01.2020 18:00

Kaman SH-2G Super Seasprite Marynarki Wojennych. Fot./Łukasz Pacholski

Kaman SH-2G Super Seasprite Marynarki Wojennych. Fot./Łukasz Pacholski

Foto: Kaman SH-2G Super Seasprite Marynarki Wojennych. Fot./Łukasz Pacholski

Zgodnie informacją opublikowaną na stronie Inspektoratu Uzbrojenia, podmioty zainteresowane udziałem miały czas na składanie wniosków do 21 stycznia. Ostatecznie swój akces zgłosiły:

  • Polska Grupa Zbrojeniowa,
  • Kaman Aerospace, producent śmigłowców SH-2 Super Seasprite,
  • Bell Textron,
  • General Dynamics Mission Systems – Canada, oferująca pakiety głębokiej modernizacji SH-2G Super Seasprite,
  • WSK PZL-Świdnik, reprezentujący koncern Leonardo mogący zaoferować AW159 Wildcat,
  • Enamor,
  • Airbus Helicopters SAS ze śmigłowcami H160M bądź AS565 Panther,
  • Polskie Zakłady Lotnicze, reprezentujące koncern Lockheed Martin,
  • Elbit Systems.

Spośród powyższych Inspektorat wybierze tych, którzy otrzymają szczegółowe zapytanie informacyjne.

Czytaj także: Ruszyły prace nad śmigłowcami AW101 dla Marynarki Wojennej

Celem Pro­gramu Kondor jest dostawa od czte­rech do ośmiu wie­lo­za­da­nio­wych śmi­głow­ców pokła­do­wych. Mowa o maszynach zdolnych m.in. do lokalizowania i zwalczania okrętów podwodnych.

Dotychczas Inspektorat Uzbrojenia ogłosił, że maksymalna masa startowa została ograniczona do 6500 kg, co skutecznie może ograniczyć konkurencję.

Nowe wiropłaty mają zastąpić cztery obecnie eksploatowane SH-2G Super Seasprite i stanowić uzupełnienie dla czterech AW101. Wydaje się, że program może uzyskać wysoki priorytet, gdyż firma Kaman Aerospace Co. zakończyła program wsparcia eksploatacyjnego polskich SH-2G, który był realizowany poprzez procedurę FMS – to zaś może doprowadzić do gwałtownego ograniczenia gotowości operacyjnej posiadanych wiropłatów.

Czytaj także: Wojska Specjalne odebrały Black Hawki

Zgodnie informacją opublikowaną na stronie Inspektoratu Uzbrojenia, podmioty zainteresowane udziałem miały czas na składanie wniosków do 21 stycznia. Ostatecznie swój akces zgłosiły:

  • Polska Grupa Zbrojeniowa,
  • Kaman Aerospace, producent śmigłowców SH-2 Super Seasprite,
  • Bell Textron,
  • General Dynamics Mission Systems – Canada, oferująca pakiety głębokiej modernizacji SH-2G Super Seasprite,
  • WSK PZL-Świdnik, reprezentujący koncern Leonardo mogący zaoferować AW159 Wildcat,
  • Enamor,
  • Airbus Helicopters SAS ze śmigłowcami H160M bądź AS565 Panther,
  • Polskie Zakłady Lotnicze, reprezentujące koncern Lockheed Martin,
  • Elbit Systems.
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą