Podmioty zainteresowane udziałem w niej mają czas na przesyłanie swych zgłoszeń do 28 września tego roku. Analiza ma objąć:
- ocenę możliwości modernizacji BWP-1 z wstępnie określonymi wymaganiami;
- oszacowanie kosztów pozyskania, eksploatacji i wycofania;
- wstępne oszacowanie możliwości czasowych wykonania prac;
- sprecyzowanie uwarunkowań dotyczących systemu zabezpieczenia logistycznego,
- bezpieczeństwa dostaw oraz szkolenia;
- analizę kosztów cyklu życia; identyfikację i analizę ryzyka w procesie modernizacji BWP-1;
- stan zaawansowania proponowanych rozwiązań.
Bojowe wozy piechoty BWP-1 stanowią od połowy lat 70. (pierwsze egzemplarze trafiły do Polski jeszcze w 1968 r.) podstawowy środek transportu na polu walki pododdziałów zmechanizowanych Wojska Polskiego. Według planów ok. 2022-2023 ma rozpocząć się proces zastępowania ich przez pojazd nowego pokolenia Borsuk, który jest opracowywany siłami konsorcjum na czele którego stoi Huta Stalowa Wola. Modernizacja części spośród ponad 1000 posiadanych BWP-1 ma pozwolić na wygospodarowanie czasu niezbędnego do wprowadzenie Borsuka do jednostek na szerszą skalę.
Czytaj także: Coraz bliżej polskiego BWP
Obecna analiza rynku związana to kolejna próba modernizacji wozów BMP-1 podejmowana przez MON. Już w latach 90. krajowy przemysł wraz z partnerami zagranicznymi promował kilka opcji modernizacji pojazdów, zaś w latach 2008-2009 prowadzono program Puma-1, który zakończył się na etapie badań prototypów wyposażonych z wieże bezzałogowe izraelskich firm Elbit i Rafael. Z kontynuacji projektu zrezygnowana z powodu niezadawalających prób poligonowych i prognozowanych niskich parametrów technicznych poddanych modernizacji pojazdów w porównaniu do nakładów finansowych.