Pocisk antyhipersoniczny Raytheona

MDA wybrała Raytheon Missiles & Defense do kontynuacji prac nad pierwszym pociskiem do zwalczania broni hipersonicznej.

Publikacja: 13.07.2022 12:43

Pocisk antyhipersoniczny Raytheona

Foto: Raytheon

Amerykańska Agencja Obrony Przeciwrakietowej (Missile Defense Agency – MDA) wybrała Raytheon Missiles & Defense, dział firmy Raytheon Technologies, do kontynuacji prac nad pierwszym pociskiem do zwalczania broni hipersonicznej, znanym pod nazwą Glide Phase Interceptor (GPI). Pocisk GPI został zaprojektowany do przechwytywania broni hipersonicznej w jej fazie szybowania, co zapewni Stanom Zjednoczonym i ich sojusznikom dodatkową warstwę ochrony przeciwko regionalnym zagrożeniom w postaci pocisków hipersonicznych.

Przyznana modyfikacja kontraktu o stałej, ostatecznej cenie, realizowana na zasadach Other Transaction Agreement, jest warta 41 mln dol. i zwiększa całkowitą wartość zamówienia do 62 mln dol. Pozwoli ona firmie Raytheon Missiles & Defense na kontynuację prac nad dojrzałością projektu GPI z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów i technologii, jakich wymaga przechwytywanie pocisków hipersonicznych. W tej fazie prac nastąpi również ostateczne określenie wymagań systemowych, a także zapewnione zostanie wsparcie dla przyspieszonego harmonogramu projektu.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką