Skylark 3 w wersji podstawowej to niewileki, taktyczny, powietrzny system bezzałogowy (STUAS, Small Tactical Unmanned Aerial Systems). Elbit Systems ujawnił jego istnienie w lutym 2016 r., przekazując informację o zawarciu pierwszego kontraktu na jego zakup. Skylark 3 ma rozpiętość 4,8 m i maksymalną masę startową w granicach 48 kg. Napędzany jest silnikiem spalinowym, poruszającym dwułopatowe śmigło pchające. Skylark 3 może przenosić ładunek użyteczny o masie do 10 kg. Startuje z pneumatycznej wyrzutni naziemnej na jednoosiowej przyczepie. Można ją również montować na platformach ładunkowych niewielkich pojazdów kołowych. Po wykonaniu zadania aparat ląduje na spadochronie w wyznaczonym rejonie. Zasięg Skylarka 3 wynosi ponad 100 km, a pułap operacyjny to 4600 m. Bezzałogowiec może utrzymywać się w powietrzu do 6 godzin. Poprzez naziemną stację kontroli można operować jednocześnie dwoma aparatami.

Zaprezentowana w lutym 2022 r. wersja hybrydowa – Skylark 3 Hybrid – została wyposażona w dwa silniki. Z przodu kadłuba znajduje się obecnie silnik spalinowy poruszający śmigło ciągnące, natomiast z tyłu zamontowano silnik elektryczny napędzający dwułopatowe śmigło pchające. Według producenta aparat może być wyposażony zamiennie w drugi silnik elektryczny, instalowany w miejsce spalinowego, chociaż zmniejsza się wówczas jego zasięg i długotrwałość lotu. Skylark 3 Hybrid ma takie same wymiary jak wersja podstawowa, przy czym jest o osiem kilogramów cięższy. Jego maksymalny zasięg wynosi 120 km, pułap to 3700 m, a ładunek użyteczny może mieć masę do 10 kg. W jego skład może wchodzić głowica optoelektroniczna, montowana pod przednią częścią kadłuba. Wymiennie aparat może też przenosić inne wyposażenie takie jak: systemy rozpoznania elektronicznego i środków łączności (ELINT/ COMINT), czy system monitorowania terenu typu WAMI (Wide-Area Motion Imagery).

Bezzałogowiec Skylark 3 Hybrid na wyrzutni pneumatycznej.

Bezzałogowiec Skylark 3 Hybrid na wyrzutni pneumatycznej.

Elbit Systems

Zastosowanie dwóch silników i napędu hybrydowego pozwoliło na znaczne zwiększenie długotrwałości lotu, która wzrosła do 18 godzin. Podczas lotu obydwa silniki mogą być używane zamiennie, co pozwala na oszczędzanie zarówno paliwa, jak i baterii. Lot realizowany wyłącznie na silniku elektrycznym zmniejsza emisję cieplną i dźwiękową. Skylark 3 Hybrid może w takim trybie skrycie operować nad celem, czy rejonem zainteresowania.