Thunderbolty pozostaną w służbie do połowy lat 30. XXI wieku

Siły powietrzne Stanów Zjednoczonych zakończyły instalację ostatniego ze 173 zestawów modernizacyjnych poszycia skrzydeł dla samolotów szturmowych A-10 Thunderbolt II.

Publikacja: 19.08.2019 18:58

Oblot techniczny A-10C o numerze s/n 80-0252 – ostatniego egzemplarza z grupy 173 samolotów, które o

Oblot techniczny A-10C o numerze s/n 80-0252 – ostatniego egzemplarza z grupy 173 samolotów, które otrzymały nowe poszycie skrzydeł – miał miejsce 25 lipca 2019 r. w bazie Hill AFB. Fot./USAF

Foto: Oblot techniczny A-10C o numerze s/n 80-0252 – ostatniego egzemplarza z grupy 173 samolotów, które otrzymały nowe poszycie skrzydeł – miał miejsce 25 lipca 2019 r. w bazie Hill AFB. Fot./USAF

Na modernizację jeszcze czeka jednak 108 pozostałych egzemplarzy A-10.

Zakłady remontowe sił powietrznych Ogden Air Logistics Complex, znajdujące się w bazie Hill AFB, w stanie Utah, zakończyły modernizację skrzydeł w ostatnim ze 173 A-10C (s/n 80-0252). Ogółem zakłady wymieniły poszycie w 162 egzemplarzach A-10C. Pozostałe 11 samolotów – z dywizjonu 25th FS – przeszło ten proces w południowokoreańskiej bazie Osan AF.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Modernizacja Sił Zbrojnych
Borsuk zatwierdzony. MON podpisał umowę na nowe bwp dla wojska
Modernizacja Sił Zbrojnych
Jednak nie koreański? Ciężkiego bwp zbudujemy sami
Biznes
Pancerny drapieżnik z epoki cyfrowej. Borsuki dokonają rewolucji w polskiej armii
Przemysł Obronny
Miliardy dla polskiej zbrojeniówki. Huta Stalowa Wola zwiększa moce produkcyjne
Modernizacja Sił Zbrojnych
Nowe Groty i karabiny wyborowe dla Wojska Polskiego
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku