Niszczyciel rakietowy Anshan, który nosi nazwę trzeciego największego pod względem ludności miasta prowincji Liaoning, zbudowała, należąca do państwowego koncernu stoczniowego China Shipbuilding State Corporation (CSSC), stocznia Jiangnan Changxin Heavy Industry z Szanghaju. Jednostka zwodowano 12 września 2019 r.
Aktualnie, poza tym okrętem, w składzie chińskiej floty znajdują się niszczyciele: Nanchang (101), który wszedł do służby 12 stycznia 2020 r.; Lhasa (102), na którym banderę podniesiono 2 marca 2021 r. i Dalian (105), znajdujący się w służbie od 23 kwietnia br. W tym roku Flotę Południową wzmocnić ma jeszcze Yan'an (106). Kolejne trzy jednostki znajdują się w trakcie prób i budowy.
Pierwszy z tych niszczycieli Wuxi (104), zwodowany 9 maja 2020 r., przechodzi aktualnie próby morskie. Do służby trafi na początku przyszłego roku. Pozostałe dwa Zunyi (107) i Xianyang (108) zwodowane odpowiednio 27 grudnia 2019 r. i 30 sierpnia 2020 r., do służby wejdą na początku i pod koniec 2023 r. Łącznie powstanie osiem jednostek tego typu, które zostaną rozdzielone równomiernie między Flotę Południową i Północną.
Budowa najnowszych i największych niszczycieli Państwa Środka, które rozmiarami znacznie przewyższają amerykańskie jednostki tej klasy typu Arleigh Burke, jest wynikiem realizacji najbardziej ambitnego programu budowy okrętów bojowych w historii ChRL. W jego efekcie ma powstać m. in. seria bardzo dużych oceanicznych jednostek eskortowych, wchodzących w skład grup zadaniowych tworzonych wokół nowych lotniskowców lub okrętów desantowych. Wpisuje się to w zaplanowany do realizacji do roku 2050 trzeci etap rozwoju sił nawodnych, w efekcie, którego chińska flota będzie mogła tworzyć silne grupy okrętowe zdolne do realizacji zadań w dowolnym rejonie świata, tak jak to ma miejsce w przypadku US Navy.