Zbrojeniowa „reszta świata” zyska pole do porównań z dokonaniami obronnych koncernów zza Atlantyku. To co mają najlepszego będzie można zobaczyć i ocenić specjalnym pokazie z okazji Wystawy Narodowej Stanów Zjednoczonych.
Waszyngtoński kontekst
Najbliższa edycja MSPO znów odbywa się pod patronatem prezydenta RP. Po ostatniej wizycie Andrzeja Dudy w USA i zapowiedziach zakupów najnowszego oręża z Ameryki, m in. myśliwców piątej generacji F-35 i realizacji już zawartych kontraktów na rakietowe zestawy Patriot czy wyrzutnie dalekosiężnych pocisków ziemia – ziemia Homar/Himars, tegoroczna prezentacja zbrojeniowej Ameryki w Kielcach zyskuje szczególny kontekst.
Organizatorzy targów zbrojeniowych spodziewają się prawdziwego desantu przedstawicieli amerykańskiego sektora obronnego. Politycznego wsparcia ma udzielić przedsiębiorcom zza Atlantyku kompetentna reprezentacja waszyngtońskiej administracji. M.in. z Departamentu Obrony USA.
Na spodziewanym wzroście zainteresowania MSPO zyskają też Targi Kielce umacniając się na trzeciej pozycji wśród europejskich wystaw zbrojeniowych po Paryżu czy Londynie.
PGZ w roli strategicznej
Partnerem strategicznym targów MSPO pozostaje w tym roku Polska Grupa Zbrojeniowa. Salon organizowany jest we współpracy z Ministerstwem Obrony Narodowej oraz innymi resortami dotykającymi spraw bezpieczeństwa narodowego – które mają swoich przedstawicieli w Komitecie Honorowym oraz Radzie Programowej MSPO.