Pociski AGM-86C/D CALCM, to konwencjonalne wersje uzbrojonego w głowicę jądrową pocisku samosterującego typu AGM-86B ALCM. Pocisk ALCM wszedł do służby w 1982 r. Uzbrojony jest w głowicę termojądrową typu W80.
Czytaj także: Niska gotowość operacyjna największą bolączką US Air Force
Napęd stanowi pojedynczy odrzutowy silnik turbowentylatorowy typu Williams International F107-WR-101 o ciągu 2,7 kN. Prędkość przelotowa ALCM wynosi 890 km/h, a zasięg maksymalny oscyluje w granicach 2400 km. Po zrzuceniu przez samolot-nosiciel pocisk rozkłada skrzydła (o rozpiętości 3,7 m), oraz stateczniki i uruchamia silnik. Na cel naprowadzany jest dzięki układowi bezwładnościowemu (INS) połączonemu z systemem do prowadzenia lotu z odwzorowaniem rzeźby terenu – TERCOM (Terrain Contour Matching).
Pociski ALCM przeszły szereg modernizacji dzięki którym mają pozostać w służbie przynajmniej do 2030 r., gdy zaczną być zastępowane przez nowe pociski samosterujące typu LRSO (Long-Range Stand-Off). Do 1986 r. Boeing dostarczył USAF 1715 pocisków AGM-86B. Obecnie w służbie pozostało już tylko 536 egzemplarzy.
Konwencjonalna wersja AGM-86
W 1986 r. siły powietrzne zleciły Boeingowi zmodyfikowanie pewnej liczby pocisków ALCM do wersji konwencjonalnej oznaczonej jako AGM-86C CALCM. W miejsce ładunku jądrowego zainstalowano odłamkowo-burzącą głowicę bojową o masie 908 kg. Pocisk wyposażono też w nowatorski (wówczas) system naprowadzania na cel wykorzystujący układ bezwładnościowy korygowany sygnałem GPS. Był to pierwszy w historii przypadek wykorzystania technologii GPS w uzbrojeniu ofensywnym.