Koreańskie F-35A przebazowano z bazy lotniczej Luke w Arizonie w Stanach Zjednoczonych. Wystartowały z niej 22 marca i pokonały Ocean Spokojny ze wsparciem samolotów tankowania powietrznego. Na trasie zrealizowano także kilka międzylądowań technicznych.

Do dziś Republika Korei formalnie odebrała 6 spośród 40 zamówionych na mocy kontraktu z września 2014 r. maszyn tego typu. Pierwszy południowokoreański F-35A został przekazany w Stanach Zjednoczonych w marcu 2018 r., i – podobnie jak kolejne, sukcesywnie dostarczane maszyny – służył dotąd do szkolenia personelu latającego i technicznego w Stanach Zjednoczonych. Przebazowanie pierwszych dwóch maszyn tego typu inicjuje proces przezbrajania operacyjnych jednostek Sił Powietrznych Republiki Korei, które do końca roku mają dysponować 10 maszynami.

Dostawa samolotów ma zostać zrealizowana do końca 2021 r. Zastąpią wysłużone samoloty F-4E Phantom II.

Republika Korei jest drugim państwem Azji, które rozpoczęło proces wdrażania do służby maszyn F-35. Wcześniej proces ten rozpoczęły Japońskie Powietrzne Siły Samoobrony.

Czytaj także: Samoloty Airbusa dla Korei Południowej