Pojazdy dostarczane w latach 2024 -27 zostaną zintegrowane z systemami broni zamówionymi w USA (HIMARS), a także z ich koreańskim odpowiednikiem - K239 Chunmoo. To już kolejna umowa wykonawcza na wyspecjalizowane ciężarówki (rok temu zakontraktowano w Jelczu dostawy ok. 60 wozów), które wysoko oceniają zarówno amerykańscy producenci HIMARS - czyli Lockheed Martin jak i Chunmoo (Hanwha Aerospace).
Koreański dostawca dalekosiężnych wyrzutni, które podobnie jak HIMARS-y także stanową element programu Homar - wyposażenia wojsk lądowych RP w oręż rakietowy o zasięgu ok. 300 km w skład budowanych z Polska wyrzutni Homar-K włącza nie tylko podwozie Jelcza P882.57, ale zintegrowany z nim cyfrowy zestaw kierowania ogniem Topaz i środki łączności dostarczane przez ożarowską Grupę WB.
Unikalne partnerstwo z PGZ
Ostatnia umowa wykonawcza z Jelczem przewiduje dostawy 198 sztuk podwozi specjalnych Jelcz do integracji z modułem wyrzutni LM K-MRLS. Na łączną liczbę podwozi składać się będzie 90 sztuk TS K-MRLS T45 P882.57 z zawieszeniem zależnym oraz 108 sztuk TS K-MRLS T85 883.57 z zawieszeniem niezależnym.
– Szybkie zwiększenie potencjału w zakresie artylerii rakietowej jest jednym z priorytetów w procesie modernizacji technicznej Wojska Polskiego. Jako Polska Grupa Zbrojeniowa aktywnie uczestniczymy w tym procesie. Doświadczenia z tempa i sposobu realizacji dostaw w ramach pierwszej umowy wykonawczej zawartej pomiędzy Konsorcjum PGZ-WWR a Agencją Uzbrojenia pokazały, że potrafimy wspólnie realizować to zadanie.