Programie Land 400 Phase 3 dobiegł końca. Zwycięzcą w postępowaniu został południowokoreański koncern Hanwha Aerospace, który oferował wozy AS21 Redback. Program, który obecnie notuje już opóźnienie liczone w latach, doprowadzi do zakupu łącznie 129 bwp AS21 Redback, co zgodnie z szacunkami ma kosztować australijskiego podatnika od 5 do 7 miliardów dolarów australijskich (od 3,4 do 4,7 mld dol.).

Warto zauważyć, że opóźnienia powstałe podczas procesu wyboru maszyny - testy wystartowały w 2019 r. i miały potrwać dwa lata, ale w wyniku pandemii Covid-19 złapały duże opóźnienia – mają zostać nadrobione przy dostawach. Zgodnie z przedstawionymi informacjami, pierwsze nowe wozy mają trafić do zamawiającego w 2027 r., czyli dwa lata wcześniej niż pierwotnie planowano, a ostatni Redback zostanie dostarczony w 2028.

Program Project Land 400 Phase 3 wystartował w 2014 r. i miał doprowadzić do wyboru oraz zakupu następcy eksploatowanych obecnie w Australii amerykańskich wozów M113, których historia w tym kraju sięga lat 60. ubiegłego wieku. Już dzisiaj wiadomo jednak, że proces zastępowania starych pojazdów nowymi będzie mocno utrudniony. Wynika to z liczby zamówionych wozów. Pierwotne założenia programu zakładały, że Australia pozyska łącznie 450 nowych bwp.