Kilka dni wcześniej, w połowie grudnia, dwa pierwsze wozy dotarły na Filipiny drogą morską. Transportowane były rozmontowane ‒ podwozia i wieże łączono ze sobą dopiero na miejscu. Zgodnie z komunikatem opublikowanym przed Dywizję Pancerną (Pambato) Sił Zbrojnych Filipin, „jeden czołg lekki Sabrah oparty na platformie ASCOD ze 105 mm armatą jako głównym uzbrojeniem (...) był jednym z najnowszych zasobów dywizji, które zostały zaprezentowane podczas defilady z okazji 87. rocznicy powołania Sił Zbrojnych Filipin". Pozostałe wozy trafią na Filipiny w 2023 i 2024 r. Łącznie wojska lądowe Filipin otrzymają 18 lekkich czołgów na podwoziu gąsienicowym ASCOD 2 i 10 na kołowym Pandur II 8×8, a także pojazd dowodzenia (nie jest jasne, czy powstanie on na bazie czołgu, czy transportera opancerzonego) oraz wóz zabezpieczenia technicznego, obydwa na podwoziach gąsienicowych. Wejdą one do uzbrojenia 1. batalionu czołgów.

Sabrah to nazwa systemu wieżowego izraelskiej firmy Elbit Systems, który można zintegrować z dowolnym nośnikiem gąsienicowym lub kołowym o odpowiedniej nośności i rozmiarach. W pierwszej wersji zamówionej przez Filipiny podwozie stanowi platforma gąsienicowa ASCOD 2 produkcji General Dynamics European Land Systems (w takiej wersji pojazd został zaprezentowany podczas paryskiego salonu Eurosatory 2022), w drugiej – kołowy transporter opancerzony Pandur II 8×8 tego samego producenta. Wieża jest uzbrojona w 105 mm armatę L/52 o bruzdowanym przewodzie lufy produkcji Elbit Systems Land i sprzężony z nią 7,62 mm km. Zapas amunicji do armaty wynosi 36 nabojów, w tym 12 w zmechanizowanym magazynie automatu ładowania i 24 w kadłubie (drugiego rzutu). Donośność maksymalna wynosi 3600 m, a szybkostrzelność 6 strz./min. Zapas amunicji do km to 500 nabojów w wieży i 1500 w kadłubie. Opcjonalnie wieżę można dozbroić w dwie-cztery wyrzutnie przeciwpancernych pocisków kierowanych. Napędy wieży są w pełni elektryczne, a uzbrojenie jest stabilizowane w obydwu płaszczyznach. W skład cyfrowego systemu kierowania ogniem wchodzi panoramiczny przyrząd obserwacyjno-celowniczy z kanałami: dziennym (wykrycie standardowego celu NATO na dystansie do 12 000 m, rozpoznanie do 8000 m i identyfikację do 4000 m), nocnym (o osiągach tożsamych z dziennym) i dalmierzem laserowym (o zakresie pomiaru 80 do 7000 m) oraz czujniki meteorologiczne. Kanał dzienny przyrządu panoramicznego wyposażono w autotracker. Wieżę można opancerzyć do poziomu 4 wg STANAG 4569A. Bezpieczeństwo wozu i załogi zwiększają wyrzutnie granatów dymnych kal. 76 mm rozmieszczone po bokach wieży w blokach po cztery sztuki. Załoga wozu to trzy osoby: kierowca zajmujący stanowisko w podwoziu oraz dowódca i działonowy w wieży. Dotychczas jedynym potwierdzonym użytkownikiem systemu Sabrah są Filipiny.