Interpelacja została przesłana do MON przez Pawła Bejdę (Klub Parlamentarny Koalicja Polska) i była związana z pojawiającymi się informacjami bądź plotkami dotyczącymi przyszłości tego segmentu uzbrojenia w Wojsku Polskim. W swojej interpelacji przesłał pięć pytań:
1. Na jakim etapie jest realizacja procedury pozyskania nowego kołowego transportera opancerzonego kryptonim Serwal, który jest efektem wymagania operacyjnego edycji 2020?
2. W związku z faktem, iż wiele polskich zakładów zainteresowanych jest złożeniem oferty w zamówieniu publicznym dotyczącym dostawy nowego kołowego transportera opancerzonego, proszę o informacje, kiedy planowane jest uruchomienie przetargu w tej sprawie?
3. Aby wykluczyć wątpliwość, że Pański resort celowo zmienia wymagania na pokonywanie przeszkody wodnej przez kołowe transportery opancerzone w ten sposób, że mimo spełnienia tego wymagania przez transportery Rosomak ZSSW-30, usuwa się to wymaganie na rzecz konkretnego dostawcy pojazdu, z którym prezes PGZ zawarł współpracę, proszę o wyjaśnienie szczegółowego powodu rezygnacji z tego wymagania.
4. Czy wymaganie na nowy kołowy transporter opancerzony obejmuje pokonywanie przeszkody wodnej, które to wymaganie spełniają polskie Rosomaki?