Kontrakt powinien zostać zrealizowany do końca czerwca 2025 r. i ma wartość 398,3 mln dolarów. W momencie podpisania uruchomiono pełne finansowanie, w całości pochodzące z Japonii – udział Departamentu Obrony to wynik zastosowania procedury Foreign Military Sales. Dzięki temu flota japońskich samolotów KC-46A Pegasus będzie składać się z sześciu maszyn, które uzupełnią cztery KC-767J, dostarczone na początku stulecia. Dotychczas Boeing dostarczył Japońskim Powietrznym Siłom Samoobrony dwa KC-46A ‒ jeden w październiku 2021 r., a drugi w lutym 2022 r.

Obecnie Japonia to jeden z dwóch eksportowych użytkowników maszyn KC-46A Pegasus. W sierpniu tego roku pierwsze cztery z ośmiu planowanych zostały zamówione przez Izrael. Dodatkowo sześć samolotów planują zakupić Włochy (m.in. w miejsce czterech KC-767A). Boeing i Departament Obrony Stanów Zjednoczonych promują tę konstrukcję także na innych rynkach, w tym Polsce, gdzie cały czas występuje zapotrzebowanie na dwa samoloty tej klasy.

Wielozadaniowy samolot tankowania powietrznego KC-46A Pegasus powstał na bazie szerokokadłubowej maszyny pasażerskiej Boeing 767-200ER. Jego awionikę oparto na najnowszych rozwiązaniach wdrożonych do eksploatacji na samolotach pasażerskich Boeing 787 i 777. KC-46A Pegasus jest jedyną konstrukcją w tym segmencie rynku, która dysponuje możliwością przewozu spaletyzowanych ładunków na pokładzie głównym ‒ sprawia to, że obok zasadniczej roli maszyny tankowania powietrznego może także służyć jako samolot transportowy bądź pasażerski (w tym przewozić rządowe VIP, dzięki opracowaniu stosownych modułów, które można zainstalować na pokładzie głównym w ciągu kilku godzin).