Oblot drugiej maszyny ma miejsce pięć miesięcy po oblataniu pierwszego KF-21. Zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem, na przestrzeni najbliższych miesięcy do programu dołączą cztery kolejne prototypy (w tym dwa dwumiejscowe) – prace przy wszystkich są realizowane przez pracowników KAI oraz partnerów zewnętrznych. Jeden z nich ma docelowo trafić do Indonezji, która wznowiła finansowanie swojej części programu. Mają zostać oblatane w okresie grudzień 2022 – czerwiec 2023.

Celem programu jest budowa wielozadaniowego samolotu bojowego 4. generacji, który pozwoli na zastąpienie w Siłach Powietrznych Republiki Korei starszej generacji maszyn McDonnell-Douglas F-4E Phantom II i Northrop F-5E/F Tiger II. Konstrukcja jest oferowana na eksport, 40 egzemplarzy w odmianie Block I zadeklarowała zakupić Indonezja. W związku z tym Dżakarta uczestniczy w finansowaniu projektu, dzięki czemu specjaliści z Indonezji uczestniczą w programie od etapu badawczo-rozwojowego.

Obecnie KAI wraz z południowokoreańskimi agendami rządowymi pracują nad dalszym rozwojem konstrukcji – w ramach ich kolejnych etapów KF-21 ma osiągnąć poziom zachodnich maszyn 5. generacji. Koncern KAI jest zainteresowany w tym obszarze współpracą międzynarodową, wśród państw zainteresowanych uczestnictwem w programie wymienia się m.in. Polskę.