Zgodnie informacją podaną przez filipińskie media, spośród 12 zakupionych w latach 2015-2017 maszyn w gotowości operacyjnej znajdowało się jedynie pięć. Pozostałych siedem przechodziło okresowe prace obsługowe (dwa) bądź były uziemione ze względu na opóźnienia w dostawach części zamiennych. Jednym z powodów tego stanu rzeczy były ograniczenia związane z pandemią COVID-19. Innym czynnikiem jest także zużycie zapasów części i resursów międzyobsługowych maszyn w czasie kampanii lotniczej w 2017 r., kiedy filipińskie lotnictwo, w tym FA-50, były zaangażowane w działania bojowe na wyspie Mindanao. Wówczas wojsko uczestniczyło w intensywnych starciach z islamskimi fundamentalistami, m.in. w mieście Marawi. W kolejnych latach filipińskie lotnictwo kontynuoawało uderzenia na kryjówki islamistów na terytorium Filipin ‒ jeden z ostatnich epizodów tego typu miał miejsce w grudniu 2020 r.