KF-21N nie tylko pokazuje założony kierunek ewolucji KF-21, ale przede wszystkim dowodzi skali ambicji morskich Seulu.
A te jak widać są bardzo duże, gdyż KF-21N to samolot tzw. konwencjonalnego startu i lądowania, wymagający pełnowymiarowego lotniskowca z długim pokładem lotniczym, którego konstrukcja oczywiście wspomaga start samolotów poprzez zastosowanie rampy startowej lub katapulty. Republika Korei anonsuje program budowy tak dużego okrętu lotniczego, na tym etapie pod umowną nazwą CVX, niezależnie od programu mniejszego okrętu lotniczego, tzw. LPX-II. Dotąd prezentowane modele i wizualizacje CVX sugerowały okręt o wyporności rzędu 30 000÷40 000 t, co najwyżej zabierający większą liczbę samolotów skróconego startu i pionowego lądowania Lockheed Martin F-35B. Jednak program KF-21N to dowód, że CVX będzie jeszcze większym okrętem. Południowokoreańskie media milczą odnośnie założonego terminarzu rozwoju KF-21N, wliczając w to oblot itd.